30 iulie, 2008

Pensionarii şi societatea moldovenească
















29 iulie, în faţa guvernului, o nouă acţiune de protest a bătrânilor, sub conducerea organizaţiei Salvgardare... Treceam pe lânga, dar conştientizând motivele pentru care se află acolo şi susţinând cerinţele lor, nu am putut trece fără să mă opresc şi să fac câteva poze. Pe de o parte problema celor bătrâni a fost mereu în actualitate, pe de altă parte nu trebuie să uităm că toţi ajungem să fim odată şi odată bătrâni. De aici şi întrebarea : cât de mult ar trebui să îngrijoreze şi să alarmeze, problema bătrânilor, restul societăţii? Oare noi, ca societate, suntem capabili şi cât de cât pregătiţi să ne apărăm bătrânii, sau îi lăsăm pe nemernicii de comuişti să aplice zicala "cine nu are bătrâni să şi-i cumpere", dar total invers, şi anume "cine are prea mulţi bătrâni, să scape cum poate mai bine de ei...".
Pe zi ce trece, Moldova devine o ţară tot mai batrână. Nu că ar îmbatrâni lumea mai repede. Noile generaţii se formează mai greu. Iar în condiţiile Moldovei, unde nu este o politică stabilă,
sigură şi de lungă durată privind protejarea celor în etate, riscăm să ajungem bătrâni fără să ne mai dorim să trăim. Chiar îmi doresc să aflu opiniile celor tineri. Câti din ei s-au gândit măcar odată la cum vor arăta ei la bătrâneţe, cum va fi Moldova cu ei bătrâni şi dacă îşi dau seama şi înţeleg procesul de asigurare şi susţinere a celor în etate de către stat... Eu unul, mă îndoiesc că sunt destui pentru a exista o speranţă cu şanse. Şi când ne gândim că fiecare bătrân este şi părinte, şi bunic, mă întreb inevitabil, oare doar ei au motive de a protesta, oare doar pe ei îi doare sufletul şi inima din piept... Trist dar adevărat. Trăim în Moldova...

Un comentariu:

Alexandru Cozer spunea...

Cert e ca eu nu-mi doresc sa ajung ca acesti batrani. si voi face totul ca su nu ajung asa!