02 noiembrie, 2009

De rîsul nostru...

O să încep acest articol cu niște amintiri din anii studenției...
În anul doi de facultate (1998), am făcut o deplasare la Chișinău, alături de un grup de români pentru a participa la o manifestare studențească la Universitatea Politehnică din Chișinău. Pe toată perioada cît ne-am deplasat prin Chișinău, colegii români nu se puteau abține să nu rîdă, uneori chiar în hohote. Atunci am rămas uimit să aflu că motivul amuzamentului lor erau inscripțiile de toate genurile din oraș, de pe clădiri, panouri, mijloace de transport etc.
De cîn sunt revenit "acasă", motive ca cel de mai sus, îmi amintesc de acele hohote. Atîta doar că mie îmi provoacă dezgust și dispreț față de cei ce crează astfel de "perle" și față de cei responsabili de situația celor dintîi...

În continuare vă propun cîteva anomalii lingvistice

Atenție la cuvîntul NUMERAȚIA.
Dex - Numerație - Sistem de cifre și de reguli folosit pentru reprezentarea numerelor.
Parafrazîndu-i pe cei de la ProTV București și campania lor Jos Pălăria, o să spun următoarele. De ce să nu scriu o tîmpenie (numerație în loc de numerotație) chiar cu riscul de a fi numit la rîndul meu tîmpit. Oricum, riscul e mic, majoritatea "pun botul".

În cazul nostru, e vorba în primul rînd de tîmpenia celui care nu știe dar scrie (tîmpenii), iar în al doilea rînd e vorba de tîmpenia societății care înghite oarbă și mută propriile tîmpenii.


Majoritatea dintre noi am trecut, trecem și din păcate, vom trece încă multa vreme pe lîngă astfel de amplasamente fără să reacționăm decisiv. Unii chiar se opresc și se înfruptă din cele propuse fără măcar să realizeze diferența dintre ceea ce servesc și ceea ce li se spune că servesc. Important e că alungă foamea, mintea și sufletul contează mai puțin sau chiar deloc.


La celelalte las comentariile pe seama voastra...



























Niciun comentariu: